Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2010

Συνέντευξη από τον Χρήστο Χρήστου στέλεχος του Ε.ΛΑ.Μ στην εφημερίδα "ΜΑΧΗ"

 Το ΕΛΑΜ απαντά στους χαρακτηρισμούς που του αποδίδονται και αναφέρει ότι ρατσισμός είναι να σου απαγορεύουν να πεις την γνώμη σου



Πολύς λόγος έγινε τελευταίως για το Εθνικό Λαϊκό Μέτωπο (ΕΛΑΜ), τις ιδέες και τα πιστεύω των μελών του. Ακούσαμε, με αφορμή την δημόσια συζήτηση για το θέμα των λαθρομεταναστών, να αποδίδονται στο Κίνημα χαρακτηρισμοί όπως «ξενοφοβικό», «ρατσιστικό», «φασιστικό», «σωβινιστικό» και «νεοναζιστικό». Ακούσαμε δημόσιες κατηγορίες εναντίων μελών του, για κουκουλοφόρους, για ξυλοδαρμό αλλοδαπών και πρόκληση ζημιών σε αυτοκίνητα τ/κ. Ακούσαμε φήμες ότι μέλη του τυγχάνουν στρατιωτικής εκπαίδευσης και κάνουν σκοποβολή σε μυστικές τοποθεσίες.



Συνέντευξη από τον Χρήστο Χρήστου στέλεχος του Ε.ΛΑ.Μ στην εφημερίδα "ΜΑΧΗ"
Το ΕΛΑΜ απαντά στους χαρακτηρισμούς που του αποδίδονται και αναφέρει ότι ρατσισμός είναι να σου απαγορεύουν να πεις την γνώμη σου

Πολύς λόγος έγινε τελευταίως για το Εθνικό Λαϊκό Μέτωπο (ΕΛΑΜ), τις ιδέες και τα πιστεύω των μελών του. Ακούσαμε, με αφορμή την δημόσια συζήτηση για το θέμα των λαθρομεταναστών, να αποδίδονται στο Κίνημα χαρακτηρισμοί όπως «ξενοφοβικό», «ρατσιστικό», «φασιστικό», «σωβινιστικό» και «νεοναζιστικό». Ακούσαμε δημόσιες κατηγορίες εναντίων μελών του, για κουκουλοφόρους, για ξυλοδαρμό αλλοδαπών και πρόκληση ζημιών σε αυτοκίνητα τ/κ. Ακούσαμε φήμες ότι μέλη του τυγχάνουν στρατιωτικής εκπαίδευσης και κάνουν σκοποβολή σε μυστικές τοποθεσίες.
Αυτό όμως που δεν ακούσαμε μέχρι σήμερα είναι τα ίδια τα μέλη του ΕΛΑΜ να απαντούν σε όσα τους αποδίδονται. Κανείς δεν τόλμησε μέχρι σήμερα να δώσει βήμα στους εκπροσώπους του Κινήματος να εκφράσουν την άποψη τους για όσα τους κατηγορούν. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο «Η ΜΑΧΗ» τολμά και φιλοξενεί σήμερα το κ. Χρίστο Χρίστου, στέλεχος του ΕΛΑΜ, ο οποίος απαντά στους χαρακτηρισμούς και τις κατηγορίες.

-Γιατί δημιουργήθηκε το Εθνικό Λαϊκό Μέτωπο (ΕΛΑΜ);
Το ΕΛΑΜ είναι ένα εθνικιστικό κίνημα, το οποίο δημιουργήθηκε το 2008 από μια ομάδα ανθρώπων που ανησυχούν για την πορεία του κυπριακού προβλήματος, όπως αυτή εξελίσσεται αλλά και για αλλά προβλήματα που απασχολούν την κυπριακή κοινωνία. Το γεγονός ότι στα πολιτικά κόμματα δεν υπάρχει όραμα και σαφείς στόχοι για την πορεία του εθνικού μας θέματος, με αποτέλεσμα να βλέπουμε να χάνεται σιγά-σιγά η ελληνικότητα του τόπου μας, μας ώθησε στην δημιουργία του ΕΛΑΜ.

-Ευελπιστείτε ότι το ΕΛΑΜ θα καταλήξει να γίνει πολιτικό κόμμα;
Όπως ανέφερα προηγουμένως είμαστε ένα εθνικιστικό κίνημα και μέσα στα πλαίσια του αγώνα μας περιλαμβάνεται και ο πολιτικός αγώνας. Οπόταν σε κάποιο σημείο θα πρέπει να εξετάσουμε εάν θα πρέπει να γίνουμε πολιτικό κόμμα, αφού για να σε αποδεχτεί το σύστημα θα πρέπει να γίνεις μέρος του. Ήδη έχουμε πάρει μέρος ως κίνημα στις ευρωεκλογές του 2009, ενώ όσο αφορά την συμμετοχή μας στις επικείμενες βουλευτικές εκλογές του 2011, ακόμη δεν έχει παρθεί οποιαδήποτε απόφαση.

-Και πρόσφατα αλλά και στο παρελθόν έχουν κατηγορήσει μέλη σας για ξυλοδαρμούς αλλοδαπών, για κουκουλοφόρους και για κακόβουλες ενέργειες κατά αυτοκινήτων τ/κ. Πως απαντάτε;
Εμείς ως κίνημα αυτοπροσδιοριζόμαστε ως εθνικιστικό. Οι υπόλοιποι χαρακτηρισμοί μας αποδίδονται από άλλους και είναι απορριπτέοι και καταδικαστέοι. Όσο αφορά τις κατηγορίες εις βάρος μελών μας για κουκουλοφόρους, για ξυλοδαρμούς και για έκτροπα είναι ανυπόστατες και αυτός είναι και ο λόγος που σε καμία περίπτωση δεν αποδείχθηκε οτιδήποτε εναντίον κανενός μέλους του Κινήματος. Εμείς δεν έχουμε λόγο να κρύβουμε τα πρόσωπα μας. Η κουκούλα δεν είναι του χαρακτήρα μας. Δεν μας εκφράζει. Εμείς είμαστε περήφανοι να δείχνουμε τα πρόσωπα μας σε κάθε περίσταση. Κάποιοι βολεύονται φαίνεται να μας καταστήσουν το «αντίπαλο δέος»
Ένα τρανταχτό παράδειγμα είναι η πρόσφατη υπόθεση με τον ξυλοδαρμό Νιγηριανού, για τον οποίο κατηγορηθήκαμε και δεχθήκαμε από όλους «επίθεση». Η υπόθεση ως γνωστό οδηγήθηκε στο δικαστήριο και κατέρρευσε, αλλά κανένας από όσους μας κατηγόρησαν δεν βγήκε δημόσια να πει οτιδήποτε. Και το χειρότερο είναι ότι όσες φορές βρεθήκαμε κατηγορούμενοι για κάτι, κάνεις δεν μας έδωσε την ευκαιρία να απαντήσουμε. Βλέπουν ότι το ΕΛΑΜ άρχισε να αποκτά μια δυναμική και να έχει απήχηση στο λαό και αφού δεν μπορούν με οποιοδήποτε άλλο τρόπο να αμαυρώσουν την εικόνα του, το συκοφαντούν χωρίς να του δίνουν το δικαίωμα του αντιλόγου. Δεν δίνουν δηλαδή το δικαίωμα σε εμάς που μας κατηγορούν να υπερασπιστούμε τις θέσεις μας αλλά και τους εαυτούς μας.

-Κάποιοι κάνουν λόγο ότι τα μέλη του ΕΛΑΜ τυγχάνουν στρατιωτικής εκπαίδευσης και κάνουν σκοποβολή σε μυστικές τοποθεσίες, αληθεύει;
H φαντασία κάποιων οργιάζει. Θα τους συνιστούσα να μην χαραμίσουν το ταλέντο του σεναριογράφου που φαίνεται ότι διαθέτουν. Αυτό που γίνεται στο ΕΛΑΜ είναι κάποιες κατασκηνώσεις, εκδρομές, αθλητικές δραστηριότητες και πεζοπορίες στα ορεινά μας θέρετρα γιατί απλά θεωρούμε ότι οι νέοι πρέπει να έρχονται σε επαφή με την φύση και το περιβάλλον. Τίποτα άλλο. Απευθύνουμε μάλιστα πρόσκληση σε όσους επιθυμούν να μας ακολουθήσουν σε αυτές τις εξορμήσεις να το πράξουν. Θα είναι ευπρόσδεκτοι.

-Τι σημαίνει για το ΕΛΑΜ εθνικισμός;
Εθνικισμός για εμάς είναι πίστη στο Έθνος, στην ιστορία του, στον πολιτισμό του και στις αρχές που πρεσβεύει. Είναι επίσης ο σεβασμός στους αγώνες και στις θυσίες των προγόνων μας και η προσπάθεια να φανούμε αντάξιοι τους. Ο εθνικισμός τέλος, έτσι όπως τον αντιλαμβανόμαστε εμείς, τον πρεσβεύουμε και τον καλλιεργούμε, είναι η πολιτική έκφραση του αισθήματος του πατριωτισμού. Σε καμία περίπτωση δεν είναι συνώνυμος του σωβινισμού ή του ρατσισμού.
Όσο αφορά αυτούς που ταυτίζουν τον εθνικισμό με τον ρατσισμό ξεκαθαρίζω ότι εμείς δεν έχουμε τίποτα με κανένα λαό από την στιγμή που δεν «απειλεί» το έθνος μας.
-Έχετε όμως ως κίνημα ένα θέμα με τους μετανάστες.
Όχι με τους μετανάστες! Έχουμε θέμα με τους λαθρομετανάστες, εάν και πιστεύουμε ότι το πρόβλημα αυτό αρχίζει από το γεγονός ότι δεν υπάρχει μεταναστευτική πολιτική. Ως αποτέλεσμα αυτού, βλέπουμε σήμερα μια εισβολή ξένων ή εάν θέλετε ένα εποικισμό από λαθρομετανάστες των ελεύθερων περιοχών. Για το ΕΛΑΜ το πρόβλημα έχει κοινωνικές, οικονομικές, πολιτικές και εθνικές προεκτάσεις.
Όμως, τον τελευταίο καιρό ακούμε πολλά επίσης για το θέμα των μεταναστών αλλά κανείς δεν έθιξε το θέμα της πληθυσμιακής αλλοίωσης πολλών περιοχών της ελεύθερης Κύπρου. Της δημογραφικής δηλαδή αλλαγής της Κύπρου από μετανάστες, που στην πλειοψηφία τους είναι μουσουλμάνοι. Ο ισλαμισμός ως θρησκεία δεν μας φοβίζει. Μας τρομάζει όμως η πολιτική του έκφραση και το γεγονός ότι αυτοί οι άνθρωποι έχουν πολύ περισσότερα κοινά με τους τούρκους πάρα με εμάς τους ελληνοκυπρίους. Επίσης κάτι άλλο, που δεν φαίνεται να αντιλαμβάνονται οι κυβερνώντες, είναι ότι οι πλείστοι μετανάστες ανήκουν σε διαφορετικό πολιτισμό και δεν μπορούν εύκολα να ενσωματωθούν και να αφομοιωθούν στην κυπριακή κοινωνία και γι’ αυτό δεν φταίνε αυτοί. Έτσι μεγάλωσαν, αυτή ήταν η παιδεία τους, τα βιώματα τους και οι συνήθειες τους. Για αυτό το ΕΛΑΜ πιστεύει ότι για να λυθεί αυτό το πρόβλημα και να ομαλοποιηθεί η κατάσταση χρειάζονται νομοθετικά και διοικητικά μέτρα.

-Τι είναι λοιπόν αυτό που προτείνει το ΕΛΑΜ.
Ζητούμε από το κράτος να εγκύψει με σοβαρότητα στο θέμα, να διενεργήσει με την βοήθεια ανεξάρτητων οργανισμών έρευνες, οι οποίες λαμβάνοντας υπόψη τον πληθυσμό της Κύπρου, την οικονομία, τις κοινωνικές αντοχές και τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς εργασίας, να καθορίσει συγκεκριμένο αριθμό ξένων εργατών που μπορεί η Κύπρος να αντέξει. Με αυτόν τον τρόπο οι ξένοι εργάτες θα μπορούν να έρχονται νόμιμα στην Κύπρο, να ζουν, να δουλεύουν, να πληρώνονται κανονικά και σύμφωνα με τον νόμο, να πληρούν και οι ίδιοι τις δικές τους υποχρεώσεις (συνεισφορά στο ΤΚΑ) και όταν λήξει η άδεια εργασίας τους να επιστρέφουν στις χώρες τους. Εάν γίνει αυτό, δηλαδή ο καθορισμός συγκεκριμένου αριθμού ξένων εργατών, θα εξαλειφθούν και τα θλιβερά φαινόμενα εκμετάλλευσης του ξένου εργατικού δυναμικού με εξευτελιστικούς όρους και απολαβές και θα σταματήσει η ενθάρρυνση κυκλωμάτων παράνομης διακίνησης ξένων εργατών.
Όσο αφορά την λαθρομετανάστευση ζητούμε από το κράτος συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση για αποτελεσματική αναχαίτιση του μεγάλου αριθμού παρανόμων που έρχονται στην Κύπρο. Η Κύπρος και η Ελλάδα αποτελούν σήμερα τις πύλες από τις οποίες διοχετεύεται ο μεγαλύτερος αριθμός λαθρομεταναστών στην ΕΕ και αυτό μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε ως μοχλό πίεσης για να δοθούν κονδύλια για καλύτερη επιτήρηση της θαλάσσιας περιοχής της Κύπρου αλλά και της γραμμής αντιπαράταξης.
Ζητάμε επίσης την άμεση απέλαση όλων των λαθρομεταναστών που βρίσκονται σήμερα στην Κύπρο και τον επαναπατρισμό όσων έληξαν οι άδειες εργασίας τους, για να σταματήσει επιτέλους το φαινόμενο να δηλώνουν πολιτικοί πρόσφυγες και αυτόματα αποκτούν δικαίωμα αορίστου παραμονής μέχρι να εξεταστεί η αίτηση τους από την Υπηρεσία Ασύλου, όσων έρχονται με άδεια εργασίας όταν αυτή λήξει!

-Γίνεται πολύς ντόρος τελευταίος για τα ποσά που δίνονται στους πολιτικούς πρόσφυγες. Ποια είναι η θέση του ΕΛΑΜ επ’ αυτού;
Καταρχήν θα ζητούσα από κάποιο αρμόδιο να μας ξεκαθαρίσει επιτέλους τι συμβαίνει με τους πολιτικούς πρόσφυγες, γιατί κάτι δεν πάει καλά. Πολιτικός πρόσφυγας είναι κάποιος που διώκεται στην χώρα του ως αντιφρονούντας. Από ποιες χώρες προέρχονται οι πολιτικοί πρόσφυγες που αιτούνται ασύλου στην Κύπρο; Έχει η Κύπρος διπλωματικές σχέσεις μαζί τους; Εάν ναι και ταυτόχρονα δέχεται στο έδαφος της πολιτικούς πρόσφυγες, αυτό σημαίνει ότι αναγνωρίζει ενδεχόμενα ότι στην χώρα αυτή επικρατεί κάποιου είδους καταπιεστικό καθεστώς! Ένα άλλο περίεργο που παρατηρούμε είναι ότι κάποιοι αιτούνται πολιτικού ασύλου από την μια και από την άλλη συνεργάζονται με τις πρεσβείες των χωρών τους που βρίσκονται στην Κύπρο για εξασφάλιση επίσημων εγγράφων και χαρτιών από την χώρα τους. Πως είναι δυνατό κάτι τέτοιο;
Όσο αφορά τώρα τα ποσά που δίνει το κράτος στους πολιτικούς πρόσφυγες θεωρούμε και εμείς ότι είναι υπέρογκα και αποτελούν πόλο έλξης και κίνητρο για πολλούς άλλους για να έλθουν στην Κύπρο. Εάν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση σε μερικά χρόνια τα δημοσία ταμεία θα τιναχτούν στον αέρα και η οικονομία μας θα βουλιάξει περαιτέρω. Για μας είναι αδιανόητο να κόβουμε χρήματα από την Άμυνα ή την Παιδεία για να συντηρούμε τους τ/κ και τους παράνομους μετανάστες. Οι Κύπριοι είναι σήμερα στον τόπο τους πολίτες τρίτης, όχι δεύτερης κατηγορίας.
-Tι απαντάτε σε αυτούς που χαρακτηρίζουν και εσάς αλλά και όλους όσους εκφράζουν τις ίδιες ανησυχίες για τους αιτητές ασύλου ως ξενοφοβικούς και ρατσιστές;
Τo μόνο που έχω να πω είναι ότι αυτοί που κατηγορούν εμάς για ξενοφοβία και ρατσισμό, είναι αυτοί που εκμεταλλεύονται κυριολεκτικά τους αιτητές ασύλου για ίδιον οικονομικό όφελος. Εμείς θεωρούμε ρατσιστικό την απαγόρευση κάποιου να μιλήσει ανοικτά και να εκφράσει τις απόψεις του. Αυτό συμβαίνει σήμερα. Θέλουν να μας φιμώσουν. Μιλούν όλοι για εμάς χωρίς εμάς. Φαίνεται ότι η «δημοκρατία» που επικρατεί σήμερα στην Κύπρο δεν αντέχει όλους τους διαλόγους και όλες τις απόψεις. Τρανό παράδειγμα είναι η πρόσκληση που είχαμε την περασμένη Πέμπτη να παρευρεθούμε στην εκπομπή του τηλεοπτικού σταθμού Σίγμα «60 λεπτά» για να εκθέσουμε την άποψη μας σε συζήτηση για τους αιτητές ασύλου. Λίγες ώρες πριν την εκπομπή, μας ειδοποίησε το κανάλι ότι δέχεται αφόρητες πιέσεις από κυβερνητικούς και πολιτικούς παράγοντες για να μην μας επιτρέψει να παραβρεθούμε και να εκφράσουμε τις απόψεις μας. Η υπουργός Εργασίας κ. Σωτηρούλα Χαραλάμπους, η Δήμαρχος Λευκωσίας κ. Ελένη Μαύρου και ο Πρόεδρος του ΚΙΣΑ κ. Δώρος Πολυκάρπου ενημέρωσαν μάλιστα τους συντελεστές της εκπομπής ότι εάν παραβρεθούμε εμείς στην εκπομπή δεν θα πήγαιναν αυτοί!


Ποιοί ευθύνονται για τα επεισόδια στη Λάρνακα


-Είδαμε πολλά και ακούσαμε άλλα τόσα για τα πρόσφατα επεισόδια στην Λάρνακα. Το ΕΛΑΜ έλαβε μέρος σε αυτά;
Πριν αναφερθώ στο τι έγινε στην Λάρνακα θα σας πω ότι το Κίνημα μας ήταν το πρώτο που αφουγκράστηκε την ανησυχία των πολιτών και τα προβλήματα που δημιουργούν στην κυπριακή κοινωνία οι λαθρομετανάστες και το Δεκέμβριο 2009 πραγματοποίησε στην Λευκωσία εκδήλωσή για καταδίκη αυτού του επικίνδυνου για το τόπο μας φαινομένου. Τότε όλοι έπεσαν πάνω μας στολίζοντας μας με όποιο κοσμητικό επίθετο μπορείτε να φανταστείτε, ενώ και πάλι το ΚΙΣΑ προσπάθησε να δημιουργήσει κλίμα πόλωσης διοργανώνοντας δεύτερη εκδήλωση υπέρ των μεταναστών, η οποία και πάλι προσπάθησε να ανακόψει την δική πορεία μας για την οποία ήρθαμε σε συνεννόηση με την αστυνομία ακολουθώντας κατά γράμμα τις οδηγίες της. Σε εκείνη μάλιστα την εκδήλωση του ΚΙΣΑ είχε λάβει μέρος και ο Υπουργός Εσωτερικών, αν είναι ποτέ δυνατόν! Τότε δεν έγιναν επεισόδια γιατί εμείς πιστεύουμε ότι το πρόβλημα δεν λύνεται με την βία στους δρόμους. Σήμερα όταν και κόμματα αλλά και οργανώσεις αντελήφθησαν το πρόβλημα και θέλησαν να κάνουν μια αντίστοιχη εκδήλωση στην Λάρνακα, βρήκαν και πάλι απέναντι τους το ΚΙΣΑ. Το ΕΛΑΜ δεν συμμετείχε στην εκδήλωση που διοργάνωσαν το Παγκύπριο Αντικανονικό Κίνημα, το Κίνημα Ελληνικής Αντίστασης και το Κίνημα για Δικαιοσύνη και Ελευθερία στην Κύπρο εναντίον της λαθρομετανάστευσης. Μέλη μας όμως παραβρίσκονταν στην πορεία, όπως και άλλοι Κύπριοι πολίτες. Αρχικά όταν ξέσπασαν τα επεισόδια τα μέλη μας δεν έλαβαν μέρος. Όταν όμως δέχθηκαν επίθεση από ξένους παράνομους αλλοδαπούς με μαχαίρια, λοστούς, πέτρες και ρόπαλα, αναγκάστηκαν να υπερασπίσουν τους εαυτούς τους και τους συμπολίτες τους.


-Πιστεύετε ότι η μετακίνηση της άλλης εκδήλωσης από την Λεμεσό στην Λάρνακα έγινε εσκεμμένα;
Βεβαίως και έγινε εσκεμμένα. Οι κύριοι που ισχυρίζονται σήμερα ότι δεν φέρουν ευθύνη για τα επεισόδια ήταν αυτοί που καλλιέργησαν το κλίμα για το ξέσπασμα των επεισοδίων. Είναι γελοίο να καλλιεργείς κλίμα πόλωσης και αντιπαράθεσης επί δύο εβδομάδες προηγουμένως και όταν έγιναν να επεισόδια να διερωτάσαι γιατί έγιναν. Αυτοί οι κύριοι μετέφεραν την εκδήλωση τους από την Λεμεσό στην Λάρνακα με μοναδικό σκοπό να δημιουργήσουν πρόβλημα και να συγκρουστούν με τους ανθρώπους που λάμβαναν μέρος στην άλλη ειρηνική εκδήλωση. Όλες οι κινήσεις τους αυτό καταδεικνύουν και είναι «περίεργο» που κανείς τους μέχρι σήμερα δεν διώχτηκε νομικά.
Για εμάς πάντως ο αγώνας συνεχίζεται και με την ευκαιρία θα ήθελα να αναφέρω ότι στις 28 Δεκεμβρίου το ΕΛΑΜ θα πραγματοποιήσει εκδήλωση κατά της λαθρομετανάστευσης στο κέντρο της Λάρνακας.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

(Γιατί) Θέλει Αρετή και Τόλμη η Ελευθερία

  Η φετινή επέτειος της Εθνεγερσίας του 1821 σκιάζεται από ορισμένα μεγάλα και σκληρά γεγονότα, τα οποία κάποιοι δεν θέλουν, για τους δικούς...