Ο ψευδομουφτής Αχμέτ Μέτε δηλώνει από το βήμα της συνέλευσης της FUEN πως είναι …Πομάκος Tούρκος! |
Ελάχιστοι γνωρίζουν ότι από 13 έως 17 Μαΐου πραγματοποιήθηκε στην Κομοτηνή, εν μέσω των εορτασμών της απελευθέρωσης της πόλης από τον τουρκικό ζυγό (14 Μαΐου 1920), η ετήσια συνέλευση της Ομοσπονδιακής Ένωσης Ευρωπαϊκών Εθνοτήτων (Federal Union of European Nationalities: FUEN), στην οποία μετέχουν περισσότερες από τριάντα μειονότητες της Ευρώπης. Η 60η συνέλευση της FUEN συνδιοργανώθηκε με τη λεγομένη «Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Τούρκων Δυτικής Θράκης» (ABTTF), το Σύλλογο Επιστημόνων Μειονότητας Δυτικής Θράκης (BTAYTD) και το Κόμμα Ισότητας, Eιρήνης και Φιλίας (DEB), κοινώς με το προξενείο της Τουρκίας στην Κομοτηνή.
Η πανευρωπαϊκή φιέστα που προετοίμαζαν πυρετωδώς επί δύο χρόνια με στόχo την ανάδειξη της «τουρκικής ταυτότητας» της μειονότητας μέσα στην ίδια την Ελληνική Θράκη, δεν εξελίχθηκε όπως ακριβώς περίμεναν. Δυστυχώς γι΄αυτούς, την ημέρα έναρξης των επίσημων εργασιών (14 Μαΐου) στην είσοδο της αίθουσας της συνέλευσης της FUEN, εμφανίστηκαν οι Ιμάμ Αχμέτ (Πρόεδρος Πανελληνίου Συλλόγου Πομάκων και διευθυντής της εφημερίδας ΖΑΓΑΛΙΣΑ), Κεμάλ Φαρζλή ( Πρόεδρος Κέντρου Πομακικών Ερευνών) και Μουσταφά Σερήφ (αρθρογράφος της εφημ. Ζαγάλισα). Χαρακτηριστική ήταν η αμηχανία των υπευθύνων όταν ο Ιμάμ Αχμέτ ρωτήθηκε από τη Γραμματεία σε ποια γλώσσα επιθυμεί να έχει διερμηνεία στα ασύρματα ακουστικά του και απάντησε «στην Πομακική».
Έναρξη συνεδρίου
Την έναρξη εργασιών κήρυξε ο πρόεδρος της FUEN, Hans Heinrich Hansen (μέλος της γερμανικής μειονότητας στη Δανία), ο οποίος δεν δίστασε να μιλήσει ανοιχτά για καταπίεση των μειονοτήτων στην Ελλάδα, με τις κάμερες του τουρκικού κρατικού δικτύου ΤRT να βιντεοσκοπούν: «Ξέρουμε ότι βρισκόμαστε σε μια περιοχή όπου δεν εκπληρώνονται τα βάσει συνθηκών δικαιώματά της. Η στάση της Ελλάδας στο θέμα της τουρκικής μειονότητας και της δημοκρατίας είναι απαράδεκτη» είπε ο Hansen που χρησιμοποίησε τον όρο «τουρκική» και όχι μουσουλμανική μειονότητα.
Ο ψευτομουφτής Ξάνθης Αχμέτ Μέτε (Ahmet Mete), αγωνιώντας για την εξέλιξη των πραγμάτων μέσα στην αίθουσα και χωρίς να γνωρίζει τις προθέσεις των τριών Πομάκων, ξεκίνησε την εναρκτήρια ομιλία του με αναφορά στους… Πομάκους και τους Ρομά, αποκαλώντας τους τελευταίους υποτιμητικά «τσιγκενέ». Θέλοντας να προκαταλάβει δυσάρεστες εκπλήξεις, είπε: «Είμαι κι εγώ Πομάκος»! Και ενώ υποτίθεται ότι στην εναρκτήρια ομιλία του, θα μιλούσε μόνο για «Τούρκους», άρχισε να αραδιάζει επιχειρήματα για να αποδείξει στους Ευρωπαίους, ότι οι Πομάκοι είναι Τούρκοι. Παραδέχθηκε ακόμη ότι μιλιούνται πολλές γλώσσες μεταξύ των μουσουλμάνων, όπως τουρκικά, τσιγγάνικα, αλλά και πομάκικα, τα οποία όμως «είναι βουλγάρικα»! «H Ελλάδα προσπαθεί να μας εξοντώσει διασπώντας μας σε τρία στοιχεία. Αυτό είναι κάτι βέβαια που έληξε με αποτυχία. Προσπάθησε να μας αποτελειώσει χωρίζοντας μας σε Τούρκους, Πομάκους και Ρoμά. Εγώ ως μέλος των Τούρκων της Δυτικής Θράκης με περηφάνια λέω πως είμαι Πομάκος Τούρκος. Και δεν διστάζω καθόλου για αυτό. Εάν η Ελλάδα θα με κάνει Έλληνα τότε θα πρέπει πρώτα να με κάνει Βούλγαρο. Το ξαναλέω όμως. Η ανώτερη ταυτότητα μας είναι η τουρκική, είμαστε Τούρκοι. Στους τάφους των παππούδων μου υπάρχουν οθωμανικά τουρκικά. Στα 400, 500, 700 ετών τζαμιά μου, υπάρχει το μισοφέγγαρο και η σημαία των Οθωμανών που τώρα υπάρχουν στην τουρκική σημαία. Η γλώσσα στις βιβλιοθήκες των παππούδων μου, παρά το κάψιμο και τις κατεδαφίσεις, είναι τα οθωμανικά. Δεν υπάρχουν ούτε βουλγάρικα, ούτε ελληνικά, ούτε μακεδονικά. Και όπως είπα δεν έχω κανένα δισταγμό να το λέω αυτό με περηφάνια. Το ελληνικό κράτος όμως έναντι τούτου, ίδρυσε πομακικούς και τσιγγανικούς συλλόγους. Την ώρα που κατέβαζε τις τουρκικές πινακίδες και την ώρα που απαγόρευε να πει κάποιος «είμαι Τούρκος», προσπάθησε να κάνει τους ανθρώπους μας να καταπιούν πως είναι Πομάκοι και Τσιγγάνοι και στήριξε αυτή την προσπάθεια . Αλλά επαναλαμβάνω πως αυτό είναι κάτι που έληξε με αποτυχία. Διότι όλοι οι άνθρωποι μας με αυτές τις υπο-ταυτότητες μιλάνε τουρκικά και λένε πως «είμαστε Τούρκοι». Μπορεί να μιλάνε τσιγγάνικα, αλβανικά, πομάκικα και αγγλικά, αλλά το σημαντικό είναι το τι δηλώνουν. Και εάν η δήλωση μας δεν έχει αξία τότε να, στην Δυτική Θράκη υπάρχουν 150.000 Τούρκοι, εγώ προτείνω να γίνει ένα δημοψήφισμα. Τότε να δούνε όλοι οι άνθρωποι και τα κράτη το τι και ποιοι είναι οι Τούρκοι της Δυτικής Θράκης», δήλωσε προκλητικά ο ψευδομουφτής.
Στο συνέδριο απήυθυνε χαιρετισμό και ο …πρόξενος της Τουρκίας στην Κομοτηνή Ali Rıza Akıncı, αναφέροντας με άκρως προκλητικό τρόπο: «Η τουρκική μειονότητα δυτικής Θράκης είναι η κληρονομιά των Οθωμανών στα Βαλκάνια και τελεί υπό την εγγύηση της Συνθήκης της Λωζάννης. Οι Τούρκοι της δυτικής Θράκης προσδοκούν ισότιμα εκπαιδευτικά και πολιτιστικά δικαιώματα», και συνέχισε το κατηγορητήριο σε βάρος της Ελλάδας, απαριθμώντας τομείς όπου διαπιστώνει ο ίδιος «παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων».
Aποδόμηση τουρκοφρόνων
Με τη λήξη των χαιρετισμών, ζήτησε το λόγο ο Μουσταφά Σερήφ, ο οποίος ξεκίνησε την ερώτησή του ενώπιον του ακροατηρίου, λέγοντας:
«Ευχαριστώ τον Αχμέτ Μετέ, ο οποίος παραδέχθηκε ότι υπάρχουν Πομάκοι στην Ελληνική Θράκη, αλλά είπε: «Πομάκος ίσον Τούρκος». Θέλω να δηλώσω ενώπιον όλων σας ότι δεν υπάρχει «Πομάκος Τούρκος», υπάρχουν μόνο Πομάκοι και η γλώσσα μας δεν είναι η βουλγαρική, όπως ισχυρίστηκε ο Αχμέτ Μετέ, αλλά η Πομακική. Διάφοροι άνθρωποι της Τουρκίας στη Θράκη προσπαθούν επίμονα να θέσουν ζήτημα τουρκικής μειονότητας. Σε αυτό έχουν συμπεριλάβει σαν «Τούρκους» και τους Πομάκους και τους Ρομά, που έχουν δική τους ταυτότητα (…) Μετά από αυτά που ακούσατε ερωτώ το προεδρείο της FUEN, ποιες πρωτοβουλίες σκοπεύετε να αναλάβετε στο θέμα των Πομάκων;»
Ο οργισμένος Αχμέτ Μετέ δεν απάντησε και στο βήμα ανέβηκε ο Moυσταφά Αλή Τσαβούς (Mustafa Ali Çavuş), πρόεδρος του τουρκόφρονου DEB, του κόμματος που ίδρυσε ο Αχμέτ Σαδίκ. Αντί να απαντήσει επί της ουσίας στην ερώτηση, δήλωσε πως «το ελληνικό κράτος συνεχίζει να πράττει αδικίες. Δεν μπορούμε να αναγνωριστούμε ως Τούρκοι. Επιθυμούμε να αναγνωριζόμαστε με βάση την καταγωγή μας», ισχυριζόμενος ότι «το εκλογικό όριο του 3% είναι μια εξαιρετικά αντιδημοκρατική εφαρμογή», τη στιγμή που το όριο για την είσοδο κομμάτων στην τουρκική Βουλή βρίσκεται στο 10%!
Ο Αχμέτ Ιμάμ, διευθυντής της εφημερίδας Ζαγάλισα, ζήτησε το λόγο και κατήγγγειλε δημοσίως τον Αχμέτ Μετέ ως ψευτομουφτή, ως ρατσιστή σε βάρος των Πομάκων, ως διαστρεβλωτή του ισλάμ και ως όργανο της εξωτερικής πολιτικής της Τουρκίας: «Λέγομαι Αχμέτ Ιμάμ, είμαι ο Πρόεδρος του Πανελληνίου Συλλόγου Πομάκων και ο διευθυντής της Πομακικής εφημερίδας ΖΑΓΑΛΙΣΑ. Εδώ στην ελληνική Θράκη, ζούν 40.000 Πομάκοι και το μεγαλύτερο τμήμα της δεν είναι τουρκικό. Προηγουμένως ο Αχμέτ Μετέ, ισχυρίσθηκε ότι είναι εκλεγμένος μουφτής νομού Ξάνθης. Αυτό φυσικά δεν ισχύει, διότι για να είναι κάποιος εκλεγμένος πρέπει να γίνουν εκλογές, να υπάρχουν ψηφοδέλτια, κάλπες, παραβάν ψηφοφορίας και άλλα. Τέτοια διαδικασία δεν έχει συμβεί ποτέ στη Ξάνθη. Ήμουν 20 χρόνια δάσκαλος στη μειονοτική εκπαίδευση. Στο σχολείο ερχόταν Πομάκοι μαθητές με μητρική γλώσσα τα πομακικά. Δεν γνώριζαν ούτε μία τουρκική λέξη. Τα παιδιά για να πάψουν να μιλούν πομάκικα και να μάθουν τουρκικά, δέχονταν μεγάλη πίεση και ξυλοδαρμό. Το πομακόπουλο των έξι ετών υποχρεωνόταν να μαθαίνει ξένες γλώσσες πλην της μητρικής του και τρία αλφάβητα (αραβικό, λατινικό/τουρκικό, ελληνικό). Ο Αχμέτ Μετέ με ανατολίτικη πονηριά και τεχνάσματα, ισχυρίστηκε ότι είναι λίγο Πομάκος, λίγο Τούρκος και ότι είναι Μουφτής. Είναι πράγματι …μουφτής, αλλά εγκάθετος της Τουρκίας και όχι εκλεγμένος από τον κόσμο! Εξυπηρετεί ξένα συμφέροντα και όχι των μουσουλμάνων της Θράκης. Όπως και άλλοι θρησκευόμενοι στη Θράκη, εκμεταλλεύονται και εμπορεύονται την ισλαμική πίστη, αντί να διδάξουν το ισλάμ που είναι θρησκεία αγάπης και σεβασμού προς κάθε γλώσσα, προς κάθε φυλή και κάθε χρώμα. Ευχαριστώ.»
Ψυχολογικός πόλεμος
Η παρέμβαση του Ιμάμ Αχμέτ προκάλεσε οργή στους τουρκόφρονες, ένας εκ των οποίων επιτέθηκε, αρχικά φραστικά, στην τουρκική γλώσσα, και στη συνέχεια ετοιμάσθηκε να κινηθεί απειλητικά εναντίον του. Ενδεικτικό της ψυχολογικής βίας που ασκήθηκε στους προέδρους των Πομακικών Συλλόγων ήταν η τακτική που ακολούθησαν οι εγκάθετοι του τουρκικού προξενείου, όταν μέσα στην αίθουσα κι από τα πρώτα λεπτά του συνεδρίου, τους φωτογράφιζαν προκλητικά, ακατάπαυστα και σχεδόν εξ επαφής – εμφανιζόμενοι ως δημοσιογράφοι. Ένας εξ αυτών, συνελήφθη επ΄αυτοφώρω να δείχνει τις φωτογραφίες με τα πρόσωπα των Πομάκων, στον καθήμενο αντιπρόεδρο του κόμματος DEB, Οζάν Αχμέτογλου (Ozan Ahmetoğlu) και στο διερμηνέα του τουρκικού προξενείου Κομοτηνής (με το ξυρισμένο κεφάλι):
Εξίσου σοβαρή είναι η καταγγελία ότι οι αιτήσεις εγγραφής που κατέθεσαν εγκαίρως οι πρόεδροι των δύο Πομακικών Συλλόγων ώστε να συμπεριληφθούν στον κατάλογο των εισηγητών …χάθηκαν από τη Γραμματεία, σε αντίθεση με τις αιτήσεις εγγραφής των «Μακεδόνων» της Αλβανίας ή πέρυσι των «Τούρκων» της Δωδεκανήσου.
Ωστόσο, οι Πομάκοι είχαν την ευκαιρία να αντικρούσουν την τουρκική προπαγάνδα σε κατ΄ιδίαν συναντήσεις με τους Ευρωπαίους συνέδρους της FUEN, ενημερώνοντάς τους για την ιδεολογική τρομοκρατία που υφίστανται από την Τουρκία αλλά και για το γεγονός ότι ο ψευδομουφτής Αχμέτ Μετέ αρνείται να καταδικάσει τα εγκλήματα του ISIS.
Λευκό τουρκοφρόνων σε ψήφισμα της FUEN
Στην κεκλεισμένων των θυρών Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε την τρίτη ημέρα, εγκρίθηκαν τρία ψηφίσματα, εκ των οποίων στο ένα οι σύλλογοι των τουρκοφρόνων ψήφισαν λευκό, διότι όπως έγινε αντιληπτό τους ενόχλησε ιδιαίτερα μία συγκεκριμένη παράγραφος που επιβεβαιώνει ότι είναι αλυτρωτικά όργανα ξένου κράτους.
….
Καλεί όλα τα Κράτη:
Να αναγνωρίσουν το γεγονός ότι οι μειονότητες διαθέτουν τη δική τους υπόσταση, να μην εκλαμβάνουν τις μειονότητες ως αντικείμενα κρατών – προστατών και να εγκαταλείψουν πρακτικές εκμετάλλευσης των μειονοτήτων και των δικαιωμάτων τους για την προώθηση των αλυτρωτικών τους διεκδικήσεων»
….
Aντίδραση Υπουργείου Εξωτερικών
Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου σχετικά με τη διοργάνωση συνεδρίου της Federal Union of European Nationalities (FUEN) στην Κομοτηνή, ο Εκπρόσωπος του Υπουργείου Εξωτερικών, Κωνσταντίνος Κούτρας, δήλωσε τα εξής στις 13 Μαΐου:
«Καταρχάς, και μόνο η ανεμπόδιστη και απρόσκοπτη πραγματοποίηση του εν λόγω Συνεδρίου αποτελεί αναμφισβήτητη απόδειξη ότι στην Ελλάδα υπάρχει πλήρης ελευθερία έκφρασης και γίνονται απολύτως σεβαστά τα δικαιώματα του συνέρχεσθαι, και του συνεταιρίζεσθαι όλων των Ελλήνων πολιτών, ανεξαρτήτως θρησκευτικής ταυτότητας, όπως άλλωστε προβλέπει το Ελληνικό Σύνταγμα.
Όσον αφορά στην ημερήσια διάταξη του συνεδρίου αλλά και σε αιτιάσεις που φέρονται να διατυπώνονται σε προς υιοθέτηση σχέδιο ψηφίσματος έχω να αναφέρω τα εξής:
Η Ελληνική Πολιτεία σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις ατομικές και συλλογικές ελευθερίες όλων των πολιτών ανεξαιρέτως, διασφαλίζοντας για τα μέλη της μειονότητας καθεστώς πλήρους ισονομίας και ισοπολιτείας. Η Ελλάδα εφαρμόζει πιστά τις προβλέψεις της συνθήκης της Λωζάννης και του διεθνούς δικαίου γενικότερα, σεβόμενη τις θρησκευτικές πεποιθήσεις και πολιτιστικές καταβολές και των τριών συνιστωσών της Μουσουλμανικής μειονότητας της Δυτικής Θράκης.
Σε αντίθεση με τα μέλη της ελληνορθόδοξης μειονότητας της Κωνσταντινούπολης, της Ίμβρου και της Τενέδου που εξωθήθηκαν υπό επώδυνες συνθήκες να εγκαταλείψουν τις εστίες τους, η μουσουλμανική μειονότητα της Δυτικής Θράκης όχι μόνο ευημερεί αλλά και εκπροσωπείται από τρεις βουλευτές στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, μία δυνατότητα την οποία στερούνται πολλά από τα μέλη της FUEN.
Τα τελευταία χρόνια, η Ελλάδα εισήγαγε σειρά σύγχρονων νομοθετημάτων που αποσκοπούν στη βελτίωση της εκπαίδευσης των μελών της μουσουλμανικής μειονότητας. Βούληση της νέας Ελληνικής Κυβέρνησης είναι να επιταχυνθούν και να ενδυναμωθούν νομοθετικές πρωτοβουλίες που αποσκοπούν στην καλύτερη ενσωμάτωση της μειονότητας.
Οι θρησκευτικές ελευθερίες της μουσουλμανικής μειονότητας γίνονται απόλυτα σεβαστές. Ας αναλογιστούμε απλά ότι η Θράκη είναι η μόνη περιοχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου ισχύει και το Ισλαμικό Ιερό Δίκαιο. Η εφαρμογή της Σαρία αποτελεί και το λόγο για τον οποίο η Ελληνική Πολιτεία συμμετέχει στη διαδικασία επιλογής των Μουφτήδων της Θράκης, αφού αυτοί, πέρα από τα θρησκευτικά καθήκοντά τους, έχουν και δικαστικές εξουσίες, διαδικασία που ακολουθείται, εξάλλου, και στις περισσότερες μουσουλμανικές χώρες.
Όσον αφορά, τέλος, την προστασία της οθωμανικής κληρονομιάς, θέμα το οποίο περιλαμβάνεται στην ημερήσια διάταξη του συνεδρίου, σημειώνω ότι, ακόμα και υπό ιδιαίτερα δυσχερείς σημερινές οικονομικές συνθήκες, η Ελλάδα συνεχίζει να χρηματοδοτεί, όπως και στο παρελθόν, την ανάδειξη και προστασία των μουσουλμανικών και οθωμανικών μνημείων όχι μόνο στη Θράκη, αλλά σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.
Ελπίζουμε, τα μέλη της FUEN να εξασφαλίσουν την ισότιμη εκπροσώπηση και των τριών συνιστωσών της μουσουλμανικής μειονότητας τόσο στο συνέδριο όσο και στην οργάνωσή τους και αυτό το στοιχείο να λαμβάνεται εφεξής υπόψη από φίλες χώρες που σπεύδουν αβίαστα να χρηματοδοτήσουν τέτοιου είδους δραστηριότητες».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου