Ουρές σχηματίζουν στα σύνορα τα αυτοκίνητα που καταφτάνουν απ' όλη τη Βόρεια Ελλάδα - Περισσότερα από 13 εκατ. ευρώ έχασε το ελληνικό κράτος από πωλήσεις σε καύσιμα, τσιγάρα και ποτά μόνο στον Νομό Κιλκίς
Σε ασφυκτικό κλοιό των Σκοπιανών βρίσκεται η Μακεδονία, που δείχνει να απειλείται όχι τόσο από τη γραφική αλυτρωτική πολιτική των γειτόνων μας, αλλά από οικονομικό μαρασμό.
Η μαζική μετακίνηση εκατοντάδων χιλιάδων Βορειοελλαδιτών στα Σκόπια λόγω κρίσης και προς αναζήτηση φθηνών αγαθών, υπηρεσιών, αλλά και της θεάς Τύχης, έχει σοβαρότατο αντίκτυπο στην τοπική αλλά και εθνική οικονομία, απειλώντας με αφανισμό ολόκληρους επαγγελματικούς κλάδους. Η οικονομική αφαίμαξη της ελληνικής πλευράς συντελείται μεθοδικά με τις ασυναγώνιστες τιμές προϊόντων και τις μοναδικές παροχές υπηρεσιών, έχοντας ως αιχμή τη βαριά βιομηχανία της ΠΓΔΜ, που δεν είναι άλλη από τα υπερπολυτελή καζίνο της. Ενα μικρό Λας Βέγκας, που στήθηκε κυριολεκτικά μια ανάσα από τα σύνορα των δύο χωρών, λειτουργώντας ως αστραφτερό δέλεαρ για τους Ελληνες, με ένα εκατομμύριο συμπατριώτες μας να καταθέτουν τον οβολό τους στα ταμεία του μόνο κατά το 2013!
Οι λιμουζίνες κατά τα πρότυπα του Λας Βέγκας στα στενά δρομάκια της Γευγελής αποτελούν τμήμα του παζλ της «βαριάς» βιομηχανίας των Σκοπίων
Νωρίτερα οι ίδιοι επισκέπτες είχαν γεμίσει τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους στα σκοπιανά πρατήρια βενζίνης και είχαν κάνει τα ψώνια τους και τη μαναβική τους στις γύρω αγορές. Κάποιοι άλλοι είχαν δεχτεί τις ιατρικές και καλλωπιστικές υπηρεσίες Σκοπιανών ειδικών, ενώ οικογενειάρχες και συνταξιούχοι προτίμησαν να εγκατασταθούν μόνιμα στις κωμοπόλεις της περιοχής με το πολύτιμο ελληνικό συνάλλαγμα να τις μεταμορφώνει εντυπωσιακά την ίδια στιγμή που η παραμεθόριος ζώνη της Ελλάδας μαραζώνει στερούμενη αυτούς τους πόρους. Σε αυτό το περιβάλλον, οι εκκλήσεις απόγνωσης των τοπικών φορέων για ανάληψη δράσεων εκ μέρους της Πολιτείας ώστε να περιοριστεί η οικονομική αιμορραγία και να επαναπατριστούν κεφάλαια δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ που κατέληξαν στις τσέπες επενδυτών επί σκοπιανού εδάφους περιμένουν ακόμα ανταπόκριση.
Οι Σκοπιανοί επενδύουν πολλά στη διαφημιστική προώθηση των παροχών των καζίνο τους, με στόχο την προσέλκυση ακόμα περισσότερων Ελλήνων πελατών
Ειδικότερα, περνώντας από έναν υποτυπώδη έλεγχο στον μεθοριακό σταθμό των Ευζώνων, όπου η αστυνομική ταυτότητα παλαιού τύπου θεωρείται ταξιδιωτικό έγγραφο (!) και αρκεί να πεις στους Σκοπιανούς αστυνομικούς την κωδική λέξη «καζίνο», βρίσκεσαι αντιμέτωπος με μια εικονική πραγματικότητα. Λίγες εκατοντάδες μέτρα μακριά, μέσα στα χωράφια και στο απόλυτο σκοτάδι, υψώνονται επιβλητικά εκατέρωθεν της εθνικής οδού τα υπερπολυτελή καζίνο «Princess» και «Flamingo», αποτελώντας το επιχειρηματικό σήμα κατατεθέν της χώρας. Στους δίδυμους πύργους του τζόγου συρρέουν καθημερινά χιλιάδες Ελληνες για να δοκιμάσουν την τύχη τους, ένας αριθμός επισκεπτών που αυξάνεται κατακόρυφα τα Σαββατοκύριακα, φτάνοντας τα 8.000 άτομα ημερησίως. Στην ΠΓΔΜ λειτουργούν συνολικά πέντε καζίνο, με τη ναυαρχίδα τους, το «Princess», να προσελκύει περισσότερους από τους μισούς Ελληνες επισκέπτες (550.000) που πέρασαν τα σύνορα για ψυχαγωγία κατά την περσινή χρονιά.
Πρόκειται για το καμάρι του Τούρκου ιδιοκτήτη του, του επονομαζόμενου και «σουλτάνου των καζίνο», Σούντι Οζκάν, που άνοιξε τις πύλες του το 2010. Ο Τούρκος δισεκατομμυριούχος με την ταραχώδη επιχειρηματική ζωή είναι ιδιοκτήτης της ομώνυμης αλυσίδας που διαχειρίζεται 37 καζίνο και 21 πεντάστερα ξενοδοχεία ανά τον κόσμο. Πρόκειται για καζίνο με σαφώς ανατολίτικες επιρροές, το οποίο χτίστηκε αποκλειστικά για Ελληνες και προσφέρει τις υπηρεσίες του μόνο σε ευρώ, παρότι η χώρα έχει ως εθνικό νόμισμά της το δηνάριο. Οι Σκοπιανοί και Τούρκοι υπάλληλοί του μιλούν άπταιστα την ελληνική γλώσσα -απαραίτητο προσόν πρόσληψης-, ενώ οι ανακοινώσεις των παιχνιδιών γίνονται στα ελληνικά, οι διαφημιστικές πινακίδες εντός και εκτός του χώρου είναι επίσης στη γλώσσα μας. Οσο οι Ελληνες δίνουν μαζικά και με πάθος τη μάχη της ρουλέτας, ο ιδιοκτήτης του καζίνο τρίβει τα χέρια του, καθώς η επιλογή του να επενδύσει σε μια έκταση 4 στρεμμάτων ασήμαντης, δεδομένων των μεγεθών, εμπορικής αξίας, αποδεικνύεται χρυσοφόρα.
■ 1 εκατομμύριο Ελληνες τζόγαραν στα σκοπιανά καζίνο το 2013
■ Συνταξιούχοι μετακομίζουν στη Γευγελή για να μειώσουν το κόστος ζωής
■ Ουρές στα σκοπιανά οδοντιατρεία για σφράγισμα με 10 ευρώ
■ Από Λάρισα μέχρι Ορεστιάδα λεωφορεία μεταφέρουν τζογαδόρους στο «Λας Βέγκας» των Σκοπίων
Προσφορές στο καζίνο
Η μηδαμινή φορολογία και το πολύ χαμηλό εργατικό κόστος (μισθοί της τάξης των 120 ευρώ) στα Σκόπια δίνουν τη δυνατότητα στον κ. Οζκάν, το μεγαλεπήβολο πορτρέτο του οποίου δεσπόζει στην κεντρική είσοδο του καζίνο, να προσφέρει σειρά ελκυστικών παροχών. Δωρεάν είσοδος, δωρεάν φαγητό και ποτά σε όλους, δωρεάν μεταφορά από και προς την Ελλάδα, δωρεάν κουπόνι παιχνιδιού 5-10 ευρώ, τακτικές κληρώσεις από 1.000 έως 8.000 ευρώ, ξεπερνώντας συνολικά τις 300.000 ευρώ μηνιαίως, καθώς και δωρεάν διαμονή στους καλούς πελάτες, συμπληρώνουν το παζλ. Χαρακτηριστικό των οικονομικών δεδομένων στη γείτονα είναι ότι τα δωμάτια του ξενοδοχείου του καζίνο, του 5 αστέρων «Ramada Plaza», τιμολογούνται από 50 ευρώ, με τις υπηρεσίες spa να προσφέρονται στην εσωτερική πισίνα με θέα την τοιχογραφία-καπηλεία αρχαιοελληνικού ναού και αρχαίων προγόνων μας! Με τρία τακτικά δρομολόγια λεωφορείων αλλά και λιμουζίνων σε καθημερινή βάση από τη Θεσσαλονίκη που απέχει 70 χιλιόμετρα, αλλά και από τις πρωτεύουσες των υπολοίπων νομών της Κεντρικής Μακεδονίας, ακόμα και της Θεσσαλίας, το «Princess» αποτελεί βασική πύλη εισόδου ζεστού ελληνικού χρήματος αλλά και σύσσωμης της ελληνικής καλλιτεχνικής σκηνής που έχει δώσει το «παρών» στην επί ρουλέτας πίστα του. Ανάλογο «πακέτο» προσφέρει και το «Flamingo», με 220.000 επισκέψεις Ελλήνων ετησίως.
Η σερβικών συμφερόντων ιδιοκτησία του έχει επεκτείνει το πελατολόγιό της, εκτός από τη Θεσσαλονίκη και την Κατερίνη, έως τη Λάρισα με τακτικό δρομολόγιο. Κοινό σημείο και των δύο καζίνο οι μεγάλες ουρές που σχηματίζουν οι Ελληνες επισκέπτες τους μπροστά στον ανοιχτό δωρεάν μπουφέ για μεσημεριανό και δείπνο, γεγονός που από μόνο του έχει τη δική του ξεχωριστή σημασία. Στην τρίτη θέση επισκεψιμότητας κατατάσσεται το «Apollonia», με 110.000 ελληνικές αφίξεις, το οποίο βρίσκεται 3 χιλιόμετρα από τα σύνορα στην πόλη της Γευγελής και ανήκει σε Σουηδό επενδυτή. Ενα ιδιαίτερο στοιχείο της ιστορίας των Σκοπιανών καζίνο είναι ότι οι ασύγκριτα ανταγωνιστικές τιμές τους οδηγούν τους Βορειοελλαδίτες εκτός της ψυχαγωγίας τους και στη διοργάνωση των κοινωνικών τους εκδηλώσεων (γάμοι - βαπτίσεις) στις αίθουσές τους, με αποτέλεσμα την υπολειτουργία ή και το λουκέτο των αντίστοιχων ελληνικών επιχειρήσεων. Βέβαια, από τα τεράστια ποσά Ελλήνων πελατών που διακινούνται στα σκοπιανά καζίνο, το ελληνικό κράτος δεν έχει να λαμβάνει ούτε ένα ευρώ, τη στιγμή που αντίστοιχες ελληνικές επιχειρήσεις φορολογούνται με 34%.
Ουρές χιλιομέτρων σχηματίζουν στους Ευζώνους τα Σαββατοκύριακα τα αυτοκίνητα των Ελλήνων που περνούν τα σύνορα
Η ισοπεδωτική οικονομική κατάσταση που διαμορφώνεται στον νομό και απειλεί την κοινωνική συνοχή αντικατοπτρίζεται πλήρως στις διαπιστώσεις σχετικής μελέτης που εκπόνησε τον περασμένο Οκτώβριο το Επιμελητήριο Κιλκίς αναφορικά με τη μαζικότητα της εκροής τοπικών κεφαλαίων στα Σκόπια στον τομέα των καυσίμων κίνησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι η αμόλυβδη βενζίνη πωλείται κατά μέσο όρο 32% φθηνότερα στην ΠΓΔΜ σε σχέση με την τιμή πώλησης στη χώρα μας, το υγραέριο κίνησης κατά 39% και το πετρέλαιο κίνησης κατά 26%. Σύμφωνα με την έρευνα αυτή, και μόνο για τον συγκεκριμένο νομό, η πτώση ζήτησης υγρών καυσίμων από τα ελληνικά πρατήρια είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια συνολικών εσόδων της τάξης των 6,7 εκατ. ευρώ για την ελληνική οικονομία το έτος 2012, με συνέπεια το κλείσιμο των 22 από τα 78 βενζινάδικα του Κιλκίς και την υπολειτουργία των υπολοίπων. Επιπλέον, υπολογίστηκε ότι η απώλεια εσόδων από την εκροή πωλήσεων σε τσιγάρα και οπωροκηπευτικά είναι της τάξης των 6,5 εκατ. ευρώ, ενώ η αντίστοιχη απώλεια πόρων από τα καζίνο δεν μπορεί να προσδιοριστεί επακριβώς, ωστόσο εκτιμάται σε πολλές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση. Μέσω αυτής της μελέτης, οι τοπικοί φορείς ζήτησαν από την κεντρική διοίκηση τη μείωση των τιμών των καυσίμων για τους μόνιμους κατοίκους του νομού, κατά το ιταλικό πρότυπο, στις περιοχές που συνορεύουν με την Αυστρία και τη Σλοβενία, με στόχο να εκλείψει ένα βασικό κίνητρο για να επισκεφτεί κάποιος το πρώτο βενζινάδικο των Σκοπίων που βρίσκεται μερικές εκατοντάδες μέτρα από την μπάρα του μεθοριακού σταθμού των Ευζώνων.
πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου