Τρίτη 30 Δεκεμβρίου 2014

ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΑΗ-ΒΑΣΙΛΗ

 Αγαπημένε μου Άη-Βασίλη,
 Αν και ποτέ δεν κατάλαβα, αγαπημένε μου Άγιε, πως βρέθηκες απ την Νεοκαισάρεια του Πόντου και την ασκητική ζωή, στο Ροβανιέμι της Φιλανδίας, χοντρομπαλάς κοκκινοσκούφης, εγώ σου στέλνω το γράμμα μου, όπως κάθε χρόνο. Ειδικά φέτος έχω να σου «παραγγείλω» πολλά.
 Λοιπόν, επειδή οι μέρες πλησιάζουν Άγιε μου, δε θέλω να ξεχάσεις ερχόμενος από το Βορά να μας φέρεις λίγη «Οικονομική ευμάρεια», γιατί την περιμένουμε οικογενειακώς εδώ στην μικρή μας Κύπρο. Μην ακούς Άγιε μου, τον κύριο Νίκο και τον συνεργάτη του  τον κύριο Χάρη, αυτοί τα έχουν «χαμένα» τελείως, «Ανάπτυξη» δε φάνηκε, η επανεκκίνηση ακόμα να έρθει, κάπου κόλλησε, βούλιαξε στη θάλασσα της Λεμεσού  και η μόνη μας ελπίδα είσαι εσύ. Είμαι σίγουρος πως χατίρι δε θα μας χαλάσεις. Αν τώρα δε χωρά απ την καμινάδα του τζακιού, άσε την όπου σε βολεύει, εμείς θα τη βρούμε και θα την πάρουμε.
  Σε πιο προσωπικό επίπεδο τώρα, Άγιε Βασίλη, θα θελα να φέρεις στην καημένη  τη μάνα μου την κλεμμένη σύνταξη που της τη βούτηξε η τρόικα και το μνημόνιο, γιατί την ψάχνει και δεν τη βρίσκει πουθενά. Έταξε και στον Άγιο Φανούριο μήπως και τη βρει, αλλά ήταν πενιχρό το τάμα της και δεν προωθήθηκε από την επιτροπή προς τα ψηλά δώματα του Αγίου.  Κι επειδή ξέρω ότι και αυτή τη χάρη θα μας την κάνεις κράτα στη μάνα μου και τα χαπάκια της πίεσης, γιατί δεν της τα γράφουν στον νοσοκομείο λόγω έλλειψης, όπως μας λένε. Στο γέρο τον Πανάο να του φέρεις χρόνους πολλούς να τα εκατοστίσει, τώρα είναι 91.   
    Η θειά μου η Παρασκευού η αδελφή της μάνας μου   Άγιε Βασίλη δε ζητά τίποτα φέτος, ο Θεός συχωρέσει την, αφού πριν δυο μήνες «μας άφησε χρόνους», όταν της έστειλαν το τελευταίο λογαριασμό της ακίνητης ιδιοκτησίας για τα παλιοχώραφα, έπαθε εγκεφαλικό και έτσι γλιτώνεις και συ τα έξοδα. Θα σου έχουν γράψει απ την Κύπρο Άγιε Βασίλη ότι φέτος δε θα έχεις πολλές «υποχρεώσεις», σε πολλούς παππούδες και γιαγιάδες, γιατί τέλειωσαν τα φάρμακα τους, οι γιατροί είναι ασύμφοροι και «μετακόμισαν», εν όψει αύξησης στα έξοδα, πέντε ευρώ να αλλάξεις κάρτα στο νοσοκομείο άλλα πέντε για τον άλλο γιατρό, €10 στις πρώτες βοήθειες, ρεύμα, πετρέλαιο θέρμανσης, που ούτως ή άλλως θα τους έβγαζε νοκ-άουτ η βαρυχειμωνιά, «αφού και αυτός ο Θεός φέτος θέλησε να μας βρέξει νωρίς και να ρίξει και χιόνια στο Τρόοδος». Επιτρέπονται Άγιε μου τέτοια πράγματα, ρίξε καμιά «ρητζιά» στο Πανάγαθο.   
   Για το κουμπάρο το Χρυσόστομο κράτα αν μπορείς καλέ μου Άγιε, ένα όπλο με μια γεμιστήρα με καμιά 40 σφαίρες , γιατί του έχει γίνει έμμονη ιδέα. Συνέχεια το ζητάει τον τελευταίο καιρό και δεν μπορώ να καταλάβω τι τον έχει πιάσει και ζητά όπλα αυτός ο ήσυχος και ήρεμος άνθρωπος. Ξέρω δεν είναι σωστό, εσύ κοτζάμ Άγιος να κουβαλάς τέτοια κακά πράγματα, αλλά και ο καημένος ο κουμπάρος μου όλο αυτό ζητάει και τον λυπάμαι να μην πάρει και αυτός ένα «δωράκι», που τόσο πολύ θέλει.
     Η γυναίκα μου η Ελισάβετ, πρώτη φορά δε θέλει κοσμήματα ή χρυσαφικά για τον καινούργιο χρόνο. Άλλωστε και αυτά που είχε τα έδωσε για να πάρει τη δόση για τον φοιτητή μας. Λοιπόν η γειτόνισσα ζητά επίμονα απ τον άντρα της να αγοράσει λίγο χοιρινό για το «γιορτινό» τραπέζι. Τώρα, αν σου φαίνεται λίγο το δώρο της, κράτα της και μια φιάλη υγραερίου για τη σόμπα του σαλονιού. Θα σου είναι υπόχρεη.
  Για τα παιδιά της αδελφής μου, καλέ μου Άγιε, ξέρεις ότι θέλουν παιγνίδια, αν και ο μπαμπάς τους επιμένει να τους φέρεις γάλατα συμπυκνωμένα. Η Αννούλα ονειρεύεται μια κούκλα Μέρκελ και βελάκια σκοποβολής για να παίζει με τον αδελφό της. Αν δε βρεις μπάρμπι Μέρκελ βολεύεται και με μπάρμπι Λαγκάρντ, αλλά σε παρακαλεί, τα βελάκια μην ξεχάσεις!!!
   Αχ, αγαπημένε μου Άη-Βασίλη, καταλαβαίνω ότι σε κούρασα με όσα σου ζητώ, αλλά σκέψου και εσύ τα παιδάκια στην Κύπρο της «ευμάρειας», που τόσο έχουν ανάγκη, γιατί η Λαγκάρντ νοιάζεται μόνο για τα παιδάκια στο…Νίγηρα!!!
  Αν τώρα θέλεις να σου δώσουμε κι εμείς κάποια «δώρα», για να τα πας πεσκέσι στους τάρανδους του Ρονανιέμι, αφού τόσο υποχρεωμένοι είμαστε σε εσένα, ευχαρίστως σου δίνουμε κάποιους μπας και γλιτώσουμε οριστικά από αυτούς και ηρεμήσει λίγο ο κόσμος στο πολύπαθο νησί μας!!!
   Αυτή είναι και η τελευταία χάρη που σου ζητώ, Άγιε μου!

Ντίνος Ορφανός 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η υπόθεση Μπελέρη και το συνεχιζόμενο ξεπούλημα της Βορείου Ηπείρου

  Στο ίδιο έργο θεατές… Η αναμενόμενη απόφαση του Ειδικού Δικαστηρίου Κατά της Διαφθοράς (SPAK), που αρνήθηκε το αίτημα του Φρέντι Μπελέρη γ...