Τετάρτη 31 Δεκεμβρίου 2014

“Norman Atlantic”: Ελληνοϊταλική "χρεοκοπία"


Το φλεγόμενο “Norman Atlantic” και οι προσπάθειες για την διάσωση των επιβατών από τις ελληνικές αρχές έφεραν για ακόμη μια φορά στο προσκήνιο την «γύμνια» του ελληνικού συστήματος έρευνας και διάσωσης από αέρος.

Αυτό γιατί τη στιγμή που το σκάφος κυριολεκτικά φλεγόταν και οι επιβάτες έπρεπε να απομακρυνθούν από αυτό με κάθε μέσο η Ελλάδα δεν μπορούσε να στείλει στο σημείο του συμβάντος πάνω από ένα ελικόπτερο AS-332C-1 Super Puma φέρνοντας ως δικαιολογία ότι οι ιταλικές αρχές ήταν υπεύθυνες για το συντονισμό και την εκτέλεση της επιχείρησης.
Στην πραγματικότητα όμως η ΠΑ ήταν ανήμπορη να προσφέρει κάθε βοήθεια καθώς από τα 12 Super Puma που διαθέτει μόνο τρία βρίσκονται  σε επιχειρησιακή κατάσταση δίνοντας μια ζοφερή εικόνα για την διαθεσιμότητα των μέσων.
Αλλά δεν είναι μόνο η διαθεσιμότητα των Super Puma που πρέπει να απασχολήσει του αρμοδίους, εάν υπάρχουν τέτοιοι. Είναι το σκάνδαλο με τα 6 ελικόπτερα του ΛΣ AS365 Dauphin 2 τα οποία πρακτικά δεν υπάρχουν παρά μόνο στα χαρτιά. Τα συγκεκριμένα ελικόπτερα τα είχε προμηθευτεί το Λ.Σ. για τις ανάγκες των Ολυμπιακών Αγώνων.
Οι πτήσεις των ελικοπτέρων ξεκίνησαν τρεις μήνες περίπου την έναρξη των αγώνων με Γάλλους εκπαιδευτές και Έλληνες πιλότους του Λ.Σ. ως συγκυβερνήτες οι οποίοι είχαν εκπαιδευτεί προηγουμένως στην Γαλλία.
Τα ελικόπτερα πέταξαν όλη την διάρκεια του καλοκαιριού στη συνέχεια όμως ξαφνικά και άγνωστο γιατί τα Dauphin ξαφνικά εξαφανίζονται.
Το Λ.Σ. σταμάτησε να πληρώνει την υποστήριξη των ελικοπτέρων και χωρίς ανταλλακτικά και εκπαίδευση χειριστών έξι ολοκαίνουργια ελικόπτερα χάθηκαν κάπου στα υπόστεγα της Αεροπορικής Βάσης του Ναυτικού στο Κοτρόνη.
Μέσα σε ένα χρόνο τα συγκεκριμένα ελικόπτερα είχαν τεθεί πρακτικά εκτός ενεργείας. Στη συνέχεια και κάπου στο 2007 επανεργοποιήθηκαν δύο ελικόπτερα και το πρόγραμμα της εκπαίδευσης των χειριστών ξεκίνησε ξανά και μάλιστα κλιμάκιο του ΠΝ από τεχνικούς είχαν ταξιδέψει μέχρι τη Γαλλία προκειμένου να εκπαιδευτούν στη συντήρηση των ελικοπτέρων και μάλιστα οι συγκεκριμένοι τεχνικοί είχαν πετύχει άριστα αποτελέσματα.
Υποτίθεται ότι το Λ.Σ. θα υπέγραφε συμφωνία υποστήριξης και συνεχιζόμενης υποστήριξης με την Εurocopter για την προμήθεια ανταλλακτικών πλην όμως ούτε εκείνη την περίοδο έγινε τίποτα, Και το Λ.Σ. ουδέποτε υπέγραψε τέτοια συμφωνία.
Αποτέλεσμα όσα ελάχιστα ήταν επιχειρησιακά να καθηλωθούν και πάλι με αποτέλεσμα σήμερα να είναι επιχειρησιακό ένα ελικόπτερο αν και αυτό είναι συζητήσιμο.
Και φυσικά το συμβάν στο  “Norman Atlantic” και η έλλειψη ελικοπτέρων παρά την ύπαρξη στα χαρτιά ενός αριθμού 12+6 ελικοπτέρων της ΠΑ και του ΛΣ μόνο τρία και αυτά εμφανιστήκαν στην Αδριατική με τα δύο από αυτά να έχουν αναχωρήσει επειγόντως  από την Χίο και τη Λήμνο!
Το πρόβλημα είναι πως ειδικά για τα ελικόπτερα του Λ.Σ. κανείς δεν έχει ασχοληθεί με το θέμα. Τα ελικόπτερα έχουν αφεθεί στο έλεος του Θεού και παρά το γεγονός ότι διαθέτουν όλον εκείνο τον απαραίτητο εξοπλισμό για πραγματοποιούν επιχειρήσεις SAR.
Έξι ολοκαίνουργια ελικόπτερα με ελάχιστες ώρες πτήσης και «χάρη» στην ανευθυνότητα των «υπευθύνων» μένουν αχρησιμοποίητα.
 Να σημειωθεί ότι 4 από τα 12 ελικόπτερα Super Puma ανήκουν τυπικά στο Λ.Σ. αφού είχαν αγοραστεί με κοινοτικά προγράμματα και στη συνέχψεια την επιχειρησιακή τους εκμετάλλευση ανέλαβε η ΠΑ. Γιατί τουλάχιστον το ίδιο δεν γίνεται με τα Dauphin 2;
Γιατί χάνουμε τα πολύτιμα αυτά ελικόπτερα;
Χαρακτηριστικό δείγμα της ακατανόητης αυτής κατάστασης είναι πως σήμερα και με αφορμή στο συμβάν στο φορτηγό πλοίο “Blue Sky” το συντονιστικό κέντρο έρευνας και διάσωσης έστειλε δύο S-70 του ΠΝ και ένα «αρχαίο» ΑΒ-205 της ΠΑ, τη στιγμή που δύο Dauphin 2 θα μπορούσαν να καλύψουν τις ανάγκες.
Και να σημειωθεί ότι οι Ιταλοί τις πρώτες της φωτιάς στο “Norman Atlantic είχαν στείλει AW-139 ίδιων αν όχι κατώτερων δυνατοτήτων από τα Dauphin 2.
Σε ότι αφορά τους Ιταλούς η κατάσταση ξεπερνά την γελοιότητα: Χαρακτηριστική είναι η παραδοχή του εισαγγελέα του Μπάρι, Τζουζέπε Βόλπε, πως για τουλάχιστον 179 επιβαίνοντες δεν υπάρχουν πληροφορίες, ενώ άγνωστος είναι ο αριθμός των λάθρο που μπορεί να έχουν καεί ή πνιγεί!
Σύμφωνα με τον Βόλπε στο πλοίο τη στιγμή του δυστυχήματος επέβαιναν 499 άνθρωποι, και όπως δήλωσε: «Πέραν των 478 επιβαινόντων έχουν ταυτοποιηθεί τρεις παράτυποι μετανάστες, εκ των οποίων ένας Αφγανός και ένας Σύρος. Ένας από αυτούς έχει ήδη ζητήσει πολιτικό άσυλο. Από αυτούς τους επιβάτες, λείπουν από την καταμέτρηση 179 άνθρωποι. Ωστόσο, ενδέχεται ένα μεγάλο μέρος τους να βρίσκεται ήδη εν πλω».
Την ίδια στιγμή, ο εισαγγελέας του Μπάρι πρόσθεσε ότι αφαιρώντας τον αριθμό των νεκρών οι διασωθέντες από τον πολεμικό ναυτικό της Ιταλίας είναι μέχρι στιγμής 214 «με τους 96 να έχουν αποβιβαστεί στην Απουλία και 39 να κατευθύνονται στον Τάραντα. Παραμένουν 179, για τους οποίους δε γνωρίζουμε την τύχη, εκ των οποίων πολλοί, ελπίζουμε όλοι, ότι θα βρίσκονται σε πλοία τα οποία έσπευσαν να προσφέρουν βοήθεια και κατευθύνονται προς την Ελλάδα».
Παράλληλα, το πλοίο San Giorgio, το οποίο διέσωσε 180 επιβαίνοντες, βρίσκεται ακόμα κοντά στο «Norman Atlantic» όπου επιχειρεί να ανασύρει δύο σορούς επιβατών που παραμένουν στη θάλασσα και εξαιτίας της κακοκαιρίας δεν ήταν δυνατή η περισυλλογή τους.
Την ίδια ώρα, τρεις είναι οι Ιταλοί οδηγοί φορτηγών που έχασαν τη ζωή τους και αναγνωρίστηκαν, ο Τζοβάνι Ρινάλντι, ο Κάρμινε Μπαλτζάνο και ο Μικέλε Λιτσάρντι, ενώ αγνοείται ένας τέταρτος οδηγός, ο Τζουζέπε Μανκούζο, αγνοείται.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η υπόθεση Μπελέρη και το συνεχιζόμενο ξεπούλημα της Βορείου Ηπείρου

  Στο ίδιο έργο θεατές… Η αναμενόμενη απόφαση του Ειδικού Δικαστηρίου Κατά της Διαφθοράς (SPAK), που αρνήθηκε το αίτημα του Φρέντι Μπελέρη γ...