Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 2014

Επιχείρηση Zeppelin: "Εκτελέστε τον Στάλιν"

Πηγή
Μια παράτολμη ειδική επιχείρηση εξελίχθηκε πριν από 70 χρόνια, τον Σεπτέμβριο του 1944! Ο σκοπός της ήταν η εξολόθρευση του Στάλιν, από μια ομάδα κομάντος των Γερμανών. Για πρώτη φορά ήλθαν περισσότερες λεπτομέρειες στο φως της δημοσιότητας το 1981, μετά από την έκδοση βιβλίου, από ένα απόστρατο Γερμανό αξιωματικό της Λουτβάφε, (γερμανικής πολεμικής αεροπορίας) εκείνης της εποχής, με τον τίτλο:"KG 200 The True Story".

Στο βιβλίο αυτό, εξιστορεί, την δημιουργία μιας ειδικής μοίρας της γερμανικής πολεμικής αεροπορίας το 1944, με την οποία διακινούνταν πράκτορες, ειδικά τμήματα και εκτελούνταν ειδικές αεροπορικές αποστολές αναγνώρισης και μάχης. Μάλιστα, χρησιμοποιούσαν ακόμη και συμμαχικά αεροσκάφη που έπιαναν για να ξεγελούν τους συμμάχους.
Η επιχείρηση "Zeppelin", αυτό ήταν το κωδικό της όνομα, σχεδιάστηκε τον Ιούλιο του 1944 από την  γερμανική Κεντρική Υπηρεσία Ασφαλείας του Ράιχ (RSHA, Reichssicherheitshauptamt) των Ες-Ες αμέσως μετά την ανάληψη της διοίκησης από τον Κάλτενμπρουνερ, αντικαταστάτη του  Χάιντριχ, του επονομαζόμενου ξανθού δήμιου.

Μέσα στη δυσχερή κατάσταση στην οποία είχε περιέλθει η ναζιστική Γερμανία, η σχεδίαση δολοφονίας προσωπικοτήτων του αντίπαλου στρατοπέδου είχε λάβει ανάλογη προτεραιότητα. Άλλωστε δεν ήταν η πρώτη φορά, που οι Γερμανοί είχαν επιχειρήσει την εξουδετέρωση αντίπαλων αρχηγών κρατών. 

Μόλις τον Οκτώβριο 1943, προσπάθησαν να δολοφονήσουν τους Στάλιν, Τσόρτσιλ και  Ρούσβελτ, στην διάσκεψη της Τεχεράνης. Η επιχείρηση "Μεγάλο Άλμα" (Long Jump) για την οποία θα μιλήσουμε σε άλλο άρθρο, είχε ανατεθεί στον Αντισυνταγματάρχη Σκορτσένι , αλλά δεν πρόλαβε καν να εξελιχθεί, γιατί αποκαλύφθηκε έγκαιρα από τις σοβιετικές μυστικές υπηρεσίες. Γι' αυτήν συγκεκριμένα, γυρίστηκε και ταινία την 10ετία του '80, με τον τίτλο "Τεχεράνη 43" (Μπορείτε να την δείτε πιέζοντας Μέρος 1ο και Μέρος 2ο με αγγλικούς υπότιτλους).

Το σχέδιο ενεργείας της επιχείρησης "Zeppelin" προέβλεπε, την διείσδυση απ' αέρος επίλεκτου προσωπικού και την ρίψη τους με αλεξίπτωτα ή προσγείωση σε περιοχή 60 χιλιόμετρα μακριά από τη Μόσχα. Στη συνέχεια, κίνηση οδικά με μοτοσυκλέτα, προσέγγιση του Κρεμλίνου, είσοδο με χρήση πλαστών εγγράφων και δολοφονία του Στάλιν. Στη συνέχεια, αποχώρηση και απόκρυψη σε προκαθορισμένο χώρα ασφαλείας και με ευνοϊκές συνθήκες, διαφυγή.

Απλό στην περιγραφή, αλλά δύσκολο στην εκτέλεση. Οι Γερμανοί επιστράτευσαν ένα πρώην σοβιετικό αιχμάλωτο πολέμου που προφανώς ήταν αντίθετος με τον Στάλιν και συγκρότησαν μια ειδική ομάδα επιχειρήσεων, την οποία εκπαίδευσαν διεξοδικά για την εκτέλεση αυτού του εγχειρήματος και την εξόπλισαν με τα τελειότερα μέσα που διέθεταν σε οπλισμό και υλικό. Μέσα στην ομάδα συμπεριλήφθηκε και μια Ρωσίδα πρώην σοβιετική αξιωματικός, που ήταν επίσης και η σύντροφος του Ρώσου.

Η επιχείρηση ξεκίνησε με την αποστολή τμήματος αναγνώρισης που έκανε άλμα στην προεπιλεγμένη ζώνη για τον έλεγχο του χώρου, ώστε να επιβεβαιώσει ότι όλα ήταν εντάξει. Το σήμα επιβεβαίωσης στάλθηκε και την νύκτα 4/5 Σεπτεμβρίου ένα αεροσκάφος της μοίρας KG 200, απογειώθηκε από αεροδρόμιο της Λετονίας με κατεύθυνση την προεπιλεγμένη ζώνη ρίψης/προσγείωσης (ΖΡ/ΖΠ), 60 χιλιόμετρα μακριά από τη Μόσχα, μεταξύ Σμολένσκ και πρωτεύουσας. Ήταν περιοχή βαθιά στα μετόπισθεν του κόκκινου στρατού.

Η πτήση πήγε καλά στο μεγαλύτερο σκέλος της, αλλά προς το τέλος, το αεροσκάφος δέχτηκε αντιαεροπορικά πυρά από την σοβιετική αεράμυνα που το αντιλήφθηκε και έτσι ο κυβερνήτης του άλλαξε πορεία και κατευθύνθηκε στην εναλλακτική ΖΡ κοντά στο Καρμάνοβο, χωριό ανατολικά του Σμολένσκ.

Όπως έγινε γνωστό αργότερα, η σοβιετική αντικατασκοπεία, είχε ήδη συλλάβει το τμήμα αναγνώρισης και τους εξανάγκασε να στείλουν το επιβεβαιωτικό σήμα στους Γερμανούς, με σκοπό να συλλάβουν στη ΖΠ και το τμήμα κρούσης. Τα αντιαεροπορικά, που δεν είχαν καμιά πληροφόρηση για το γεγονός, τελείως τυχαία κτύπησαν το γερμανικό αεροπλάνο και έτσι άλλαξαν τα..σχέδια!

Το αεροπλάνο με βλάβες, μπόρεσε τελικά να κάνει αναγκαστική προσγείωση στην εναλλακτική ζώνη όπου ακινητοποιήθηκε. Οι δύο Ρώσοι επιβάτες, ανέβηκαν στην μοτοσυκλέτα που είχαν πάρει μαζί τους, πήραν χρήματα, 428.000 ρούβλια, πλαστά έγγραφα και 116 αληθινές και πλαστές σφραγίδες που είχαν εφοδιαστεί και ξεκίνησαν για τη Μόσχα. Τα έγγραφα θα τους βοηθούσαν να περάσουν όλους τους ελέγχους και πίστευαν ότι τελικά θα πλησίαζαν τον Στάλιν για να τον "αποτελειώσουν".

Ο ταγματάρχης "Ταβρίν" και η υπολοχαγός "Σίλοβα" (κωδικά ονόματα) έφυγαν και άφησαν το πλήρωμα του αεροσκάφους να διαφύγει με τα πόδια, χωρίς γνώση της γλώσσας. Υπήρχαν όμως χάρτες και συλλογές επιβίωσης και γνώριζαν που βρίσκονται οι γερμανικές γραμμές. Πριν απ' αυτό εξέπεμψαν το τελευταίο σήμα τους περί αναγκαστικής προσγείωσης και διαφυγής, οπότε οι Γερμανοί έμαθαν ότι κάτι "στράβωσε". 

Οι μοτοσυκλετιστές τα πήγαν καλά, μέχρι που πλησίασαν το πρώτο σταθμό ελέγχου. Ο σκοπός τους σταμάτησε και ζήτησε τα ατομικά τους έγγραφα και την άδεια κυκλοφορίας. Όλα ήταν εντάξει και τους τα έδωσε πίσω. Μόλις έβαλε μπρος την μηχανή, ο "Ταβρίν" για να φανεί πιο ..αληθινός. έκανε σχόλιο για το πόσο κουρασμένος ήταν που οδηγούσε όλο το βράδυ.

Εκεί ο σκοπός, που μάλλον ήταν αρκετά εύστροφος, τους έπιασε! Ή νύκτα ήταν γεμάτη βροχή και μόνο τις πρώτες πρωινές ώρες είχε σταματήσει. Η μοτοσυκλέτα ήταν στεγνή το ίδιο και οι επιβάτες, άρα.. του έλεγαν ψέμματα! Έτσι ο "νόμος του Μέρφι" επαληθεύθηκε για μια ακόμη φορά!  Οι Ρώσοι παρ' ολίγον εκτελεστές του Στάλιν συνελήφθησαν εκεί που νόμιζαν ότι θα ξέφευγαν! Βέβαια λίγο πρόωρα κατά τύχη, αφού ούτως ή άλλως η παρουσία τους είχε γίνει  αντιληπτή και τους περίμεναν.

Όσο για τους αεροπόρους, δύο τα κατάφεραν να φτάσουν στις φίλιες γραμμές. Οι άλλοι δύο πιάστηκαν αιχμάλωτοι και απελευθερώθηκαν μετά τον πόλεμο.

Οι έλλειψη νωπών και ακριβών πληροφοριών, είναι εκ των επιτακτικών προαπαιτουμένων για τέτοιου είδους αποστολές σε βάθος εντός εχθρικής περιοχής. Αλλιώς η αποστολή πρέπει να αναβάλλεται ή ν' ακυρώνεται. Το να στέλνεις τμήμα χωρίς λεπτομερή πληροφόρηση, είναι σαν να το θυσιάζεις χωρίς σκοπό.

Για να πούμε την αλήθεια, οι Γερμανοί δεν ήταν οι πρώτοι ούτε και οι τελευταίοι που ήθελαν να δολοφονήσουν τον Στάλιν!

Οι πρώτοι μάλλον ήταν οι Βρετανοί κατά τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο! Τι κρύβει η ιστορία!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Η υπόθεση Μπελέρη και το συνεχιζόμενο ξεπούλημα της Βορείου Ηπείρου

  Στο ίδιο έργο θεατές… Η αναμενόμενη απόφαση του Ειδικού Δικαστηρίου Κατά της Διαφθοράς (SPAK), που αρνήθηκε το αίτημα του Φρέντι Μπελέρη γ...